.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارزیابی عملکرد ماهانه مدیران در سال جهاد اقتصادی
ارزیابی عملکرد ماهانه مدیران در سال جهاد اقتصادی

به قطع و یقین پیروزی در فضای مبارزه و جهاد زمانی محقق می شود که افراد حاضر در صحنه در پیشبرد و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به درست تلاش نموده و در اجرایی کردن صحیح وظایف محوله اقدام نمایند.
حضور در صحنه جهاد و مبارزه مستلزم شناخت همه جانبه و کامل آن فضا،برنامه ریزی مناسب،استفاده درست از ظرفیت نیروهای انسانی و دیگر منابع موجود،پذیرش سختی ، تلاش مضاعف ، دوری از رخوت و سستی،عملی هدفمند،باطنی امیدوار و وظیفه گرایی بوده که با رعایت این موارد حداقل های موفقیت بدون شک در دسترس خواهد بود.
پس از اعلام سال 1390 به نام سال جهاد اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری گردید صاحب نظران عرصه های مختلف سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی هر کدام در حد توان خود از زوایای مختلف به این موضوع نگریسته و موارد و طرح های را جهت دستیابی به اهداف این سال ترسیم نمودند.
در استان مازندران نیز از آغازین لحظات سالجاری اساتید دانشگاهی و صاحب نظران دیدگاه های خود را در جهت تحقق و اجرایی نمودن هر چه بیشتر این شعار در استان اعلام داشته که با بررسی موضوعات منتشره مشخص می شود ایده های بسیار جالب و عملی در حوزه جهاد اقتصادی با توجه به پتانسیل های استان مطرح که اجرای موارد تصریح شده محققا" سبب پیشرفت فضای اقتصادی استان خواهد شد.
شاید اغراق نباشد بگوییم مازندران به لحاظ داشتن پتانسیل های مختلف بالاخص در حوزه اقتصادی و نیروی انسانی مستعد و خلاق در حد یک کشور بوده و چه بسا با پرداختن صحیح و برنامه ریزی شده و استفاده درست از منابع موجود در استان می توان استقلال اقتصادی استان را در سال های نه چندان دور شاهد بود.از طرفی دست یابی به اهداف این سال مطمئنا"بهترین عامل برای پویایی و تحرک هر چه بیشتر برخی مدیران و دست اندرکاران استان بوده که دیگر جای هیچ عذر و بهانه ای را برای کم کاری آنان باقی نمی گذارد.
به عقیده صاحب نظران یکی از عوامل اصلی فضای امروز مازندران به لحاظ محرومیت ها و عدم پیشرفت متناسب با توان موجود،ریشه در حضور برخی مدیران کم تحرک و بی انگیزه داشته که بارها و بارها این موضوع از سوی مسئولین ارشد استانی نیز مورد تذکر واقع شده است.
از اینرو شایسته است در سال 1390 عملکرد کلیه مدیران استان و بالاخص دستگاه های مرتبط با امر اقتصاد بصورت ماهیانه با حضور کارشناسان و اساتید صاحب نظر دانشگاهی مورد بررسی و به سمع و نظر مردم استان رسانیده شود.
در این بین مطمئنا" شعارهای آماری مسئولین که مثلا" فلان درصد نسبت به سال قبل پیشرفت داشته ایم مورد قبول نخواهد بود چرا که مبنای اولیه محاسبه عملکرد با توجه به ظرفیت های استان مبنای محاسباتی صحیح نبوده و اگر در این سال بخواهیم ملاک را عملکرد گذشته و با اندکی راندمان پیشرفتی محاسبه نماییم به اهداف جهاد اقتصادی دست نیافته ایم.
امروزه همه ما بهتر می دانیم ظرفیت کشاورزی،گردشگری،شیلات،صنعت،حمل و نقل و...در استان بسیار بیشتر از آن چیزی است که مشاهده می شود که همین امر کم کاری و نپرداختن اصولی به این موضوعات را نشان می دهد.
لذا شایسته است مدیران استان با بهره گیری از نظرات کارشناسان مجرب و طراحی برنامه های قابل اجرا و تسریع درشروع و به اتمام رساندن تصمیم گیری ها و تلاش و همت مضاعف نسبت به پیاده شدن هر چه بیشتر دستاوردهای جهاد اقتصادی در استان بسیار کوشاتر از قبل عمل نموده تا انشااله شاهد به ثمر نشستن اهداف جهاد اقتصادی در مازندران همیشه سر افراز باشیم.
علیرضا قلی زاده 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 ارديبهشت 1390
لطفا نان مدیران را آجر نکنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.381 seconds.